See our Outer Space RE-201 emulator By AudioThing Review

Description : a special track

So far 12 users have left a comment on this track.
If this is your track why not return the love and check out their tracks too.

  1. NoElle
    NoElle on Sat 6th Feb 2021 - 3 months ago

    Beautiful! This is soulful and it brings you back to your deepest memories. Swear this is the last comment I’ll leave on your songs! Haha.

    If you’re interested in a collab, let me know!

    Keep on working, you’re amazing!

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    YES PLEASE...IM DYIN TO HEAR VC.....AWESOME

  2. klmr29
    klmr29 on Wed 11th Nov 2020 - 6 months ago

    nice , nice and nice !! i really love your bass !!! the other too ..... great job

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    THX SO MUCH

  3. xstokes
    xstokes on Tue 20th Oct 2020 - 6 months ago

    now pedal is something we don’t get anywhere near enough of... what a too too brief fix! and man i can ride with that bass all day...

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    hey hey...thx man.....i played my real bass first then redid it with a trillian keyboard bass ..the slides help make it sound real...my real bass needs to be re adjusted etc.....money i dont have to fix...theres a girl from indonesia workin in dubai right now makin this her first single....will post it when shes done in studio...cheers

  4. Format
    Format on Tue 20th Oct 2020 - 6 months ago

    Really nice mix and elements, mood music. My favorite type of music regardless of genre, great job.

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    thanks so much for your reply ...time n ears....my mixing skills are comin along....its the finishing ...mastering i dont have grasp of.....cheers

  5. crucethus
    crucethus on Tue 20th Oct 2020 - 6 months ago

    Melancholy and soulful. Awesome tune. I´m getting a simply red feeling with a Mark Knopfler slide guitar feel. Beautiful mix !

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    thx man.....yes i noticed too their was a simply red thing goin on too...made me go back and listen to that track.....that being said it probably sounds like a lot of tracks....thx for the mix review....its a new mix which is good news...i think it helps thay my brother gave me new tools.....its so painfull to listen to old stuff just becuase of mixes.....on another note...i wanna do a level42 type thing....i can remember back in the day listening to that first album none stop for a year and thinking this is just ahead of its time and just way over my head to try somethin like that....and still is ....but you did it ...and in your own way....you have inspired me.....cheers cru

  6. ritachattaoui
    ritachattaoui on Mon 19th Oct 2020 - 6 months ago

    You are so right...it is a special track.
    Now you need a woman singing soul with a dark voice and it will be a hit.

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    ITS THE PERFECT IDEA THX.....YOUR SO RIGHT COZ A WOMAN IS SINGIN IT NOW FROM INDONESIA....BTW I DID A CHANGE ON ISOLATED...I THINK I CHANGED TITLE TO STAY SAFE...BUT I LIKE ISOLATED....WHEN U HAVE TIME CHECK ...AND LET ME KNOW THE TRUTH...LIKE YOU DO...CHEERS

  7. ValveDriver
    ValveDriver on Mon 19th Oct 2020 - 6 months ago

    It's too bad Tumbleweed doesn't come around anymore. I'd love to hear what he would do with this in a collab.

    As it is, I dig it, brother. Cyberflares is spot on with Chris Rea type vocals. Or even Leonard Cohen, for that matter.

    Nice work, mister.
    Take care
    V.

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    THANKS MAN..MUCH APPRICIATED

  8. DijamMusic
    DijamMusic on Mon 19th Oct 2020 - 6 months ago

    Hello Terry,
    Wow, wow, brilliant track mate.
    Great as usual well done
    Well done
    Maj

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    thx bro

  9. cyberflares
    cyberflares on Mon 19th Oct 2020 - 6 months ago

    You know ive not came across one poop tune from you, you bugger lol but this one is up there in my eyes just peacefully brilliant. I did not hear vocals but what i could hear in my head was a joe cocker esk type husky voice singing this or chris rea i hope that does not insult you its just what i had imagined hearing it like. so smoke 40 of fags before you do the vocals in you will be sorted.
    Again just brilliant man....

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    thank you...i will call joe

  10. phantomproduction
    phantomproduction on Mon 19th Oct 2020 - 6 months ago

    always a very good job !! the bass part is very professional (like the rest) nothing to say bro!
    Michel

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    thx bro

  11. BaoBou
    BaoBou on Mon 19th Oct 2020 - 6 months ago

    I'm not convinced that what you put in the lyrics field is entirely in sync with what was actually sung ;)
    Very good sweet song. I wouldn't mind it to be twice as long!

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    haha your probably right....which is good news ..i get to sing it again....a little short now too...spot on observations....cheers,,,thx bud

  12. ClickbaitCabaret
    ClickbaitCabaret on Mon 19th Oct 2020 - 6 months ago

    There's enough dissidence in this to make it soulful & lonesome at the same time. Great job.

    terryjmhitsong
    Reply by terryjmhitsong

    thx bro ..have a great day

 ! You need to Log In or Register to post here.

yupper nope

 


 

You might also like these tracks


Tags : | Chill Out | 6.61 MB

Description : chill out...chrisneal-paintbrush drums and jrsaget-just tell me drums...thanx!

Tags : | Chill Out | 6.54 MB | Reason

Description : Smooth and Groovy and Progressive
Please leave your opinion if you have one
:)
This song is available to download, however, if you intend to use it for anything other than personal listening, you must contact me.

Tags : | Chill Out | 5.31 MB | Featured | Cubase

Description : Sounds of the sea and trippy acidy washes with a cool beat and some live acoustic guitar. Written in Cubase with live guitar and keys etc. The sound of the sea and birds was recorded on the beach where I used to live. After moving to the city one sunny day I was telling stories to a friend about living by the sea and started making this track.

Description : What to say about this one?...Toyed a bit more than usual with echo and delay....and the result is here...:)

Tags : | Chill Out | 6.15 MB | Reason

Description : Spacey and Dancey and Lo-Fiey and Synthwavey
Please leave your opinion if you have one
:)
This song is available to download, however, if you intend to use it for anything other than personal listening, you must contact me.

Description : Just another chillout...:)

Tags : | Chill Out | 4.23 MB

Description : Thanks guys for all the support!! I have more material coming soon!!!

Tags : | Chill Out | 4.45 MB

Description : a song about that special moment when the day is almost over and the night hasn't yet begun and the sunset baths the world around you in red light..... it is a song about freedom ..... usually I never say that, but this one is almost perfect ...... peace, rei

Tags : | Chill Out | 10.13 MB

Description : Many of you know well that Tumbleweed & Orlando collabs are pretty much well established tradition within LM society by now, and here is the newest example to reinforce that tradition. It's probably the last this year (yet never take it for granted) and I think it has (although not particularly intended) a bit of that seasonal celebrative nature, thus fitting quite well into this festive feel of December. Despite providing it's share of melancholic tones (you can bet who is responsible...haha...) it's a quite happy tune overall...and it doesn't bite, so you're all most welcome to listen and comment !... As always my sincere thanks to Ed !

Description : Another track I created quickly after hearing Minor2Go acoustic Guitar loop yesterday 7-19-2018.
Time to relax your mind!

Minor2GO guitars-unlimited-summer-sun-75bpm-pop-acoustic-guitar-loop

Tags : | Chill Out | 5.24 MB | Reason

Description : Spacey and Synthwavey and Chill
Please leave your opinion if you have one
:)
This song is available to download, however, if you intend to use it for anything other than personal listening, you must contact me.

Description : I was inspired by 2 looperman loops created today and came up with this track. Thanks to the following:

Pad loop by Minor2Go
/loops/detail/131179/pads-of-gold-amaphae-166bpm-trap-pad-loop

Drums by SushiBawa -
/loops/detail/131170/beat-158-158bpm-trap-drum-loop

Description : The spring is in full motion over here and I guess it helped me quite a bit to complete my part of the job on yet another exciting collab with maestro Tumbleweed. Most of our collab works contain at least some aspect which demonstrates something out of ordinary one or another way. This time we got a peculiar combination of mysticism and merciless attacks of soapiness (my bad....haha)....So let's listen to hear whether I'm right or not!....:) As always on such occasions, all my thanks to Ed !

Description : Ah yeah...

Description : So much better than the original, check it out if you like smokin' music, enjoy!

From The Forums